mandag 20. august 2012

Kremet brokkolisalat og laks

I dag fant jeg en oppskrift på kremet brokkolisalat. Den var jeg bare nødt til å teste, og det var verdt forsøket for den var fantastisk god. Den ble anbefalt til kjøttretter, men da jeg hadde bestemt meg for at vi skulle ha fisk, så ble det fisk.

Ingredienser:
2 brokkoli
1 1/2 dl rosiner
1 løk (gul eller rød)
300 gr sprøstekt bacon

Dressing:
3/4 dl sukrin (originalen bruker sukker)
3 ts eddik
3 dl creme fraishe





Kok brokkolien og hakk opp i små biter. Bland resten av de hakkede ingrediensene. Bland dressingen og tilsett ingrediensene.
La salaten stå å hvile litt før servering, den serveres kald.
Bacon kan godt byttes ut med hva du måtte ønske av små kjøtt

Fisken stekte jeg i ovnen i ca 20 minutter på 200 grader, uten å tilsette noen ting

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar