onsdag 8. august 2012

Gulasj gryte





Gulasj er blitt en favoritt etter at Lars og jeg var i Budapest i mars. Dette er den første gryten jeg har laget (tidligere har jeg laget suppe) og jeg må si at gryte var mye bedre enn suppe, og mer mettende.


Ingredienser:
850 gr grytekjøtt, jeg valgte elg denne gangen
2 1/2 løk
2 store paprika
6 dl grønnsaksbuljong
400 gr hakkete hermetiske tomater
50 gr margarin
3 ss paprikapulver
Salt
Pepper
1/2 boks creme fraiche
3 ss paprika pure



Smelt smøret og stek løken til den er gyllen
Brun kjøttet
Ha løken i en gryte og tilsett 2ss paprikapulver
Ha i tomater, kjøtt og grønnsaksbuljong
Bland sammen creme fraishe, 1 s paprikapulver, salt,
 pepper og paprikapure.
Tilsett dette i gryta og la det småkoke i 1-11/2 time 
Serveres mens det er varmt.
Ønsker du en litt rundere smak, ha en skje eller to med creme fraishe
Ønsker du en tykkere konsistens så tillsett gjerne 2-3 poteter skåret opp i terninger

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar