mandag 30. juli 2012

Fylte grønnsaker

I dag har jeg laget fylte grønnsaker. Grønnsakene jeg har fylt er squash, paprika og tomater.

Fyll:
1 løk
2 vårløk
1 hvitløk
500 gr skrelte tomater
Toppene til paprikaene
400 gr kjøttdeig



Topping:
200 gr ost
Oregano
Parmasan






Start med å hakke løk, vårløk og hvitløk og stek det i en forvarmet gryte. Dette stekes til løken er gyllen.










Stek kjøttdeigen, og tilsett hakkede skrelte tomater og toppene fra paprikaen. La dette små koke til all væsken er fordampet.







Mens kjøttsausen koker, gjør klar grønnsakene.



Fjern stilken og frøene fra paprikaen










Grav ut kjøttet i squashen




Fjern innmaten i tomatene






 Fyll grønnsakene med kjøttsaus.




I tomatene brukte jeg ca 1 ss fyll
I paprikaene brukte jeg 2-3 ss kjøttsaus
Og i squashen brukte jeg 1-2 ss kjøttsaus





Strø over ost, oregano, salt og pepper
 Sett grønnsakene i en forvarmet ovn, 200 grader, og la de steke 10-15 minutter.

Strø over litt parmasan før servering.
Ved siden av grønnsakene serverte jeg pasta.

Dette er retter som egner seg til alt, både som lunsj, middag kvelds, fest og hverdags.
Varier gjerne fyllet med hva du måtte ønske av kjøtt og grønnsaker.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar