tirsdag 24. juli 2012

Else Grethe rydder kjøkken gryte

Nå er vi kommet hjem fra ferie, og i dag var jeg på Tupperware lageret å hentet sommervarene mine. Dette resulterte i at da jeg kom hjem ble det opprydding og omorganisering av kjøkkenskap og hyller. Dagens middag er et resultat av det, da jeg fant hermetikk som lenge har irritert meg. Resultatet ble en ganske grei gryte.

Ingredienser:
300 gr biffkjøtt
1 ss olivenolje
1/2 purreløk
1 boks hermetiske hakkete tomater
1 boks mais
1 boks sjampinjonger
1 boks grønne erter
Litt hvitløkssalt, pepper og oregano

Varm opp gryta og tilsett oljen, stek kjøttet sammen med purreløken. Tilsett deretter tomatene, maisen, sjampinjongene og ertene. La dette koke opp, sett ned varmen og tilsett krydderet. Sett ned varmen og la gryta småkoke i ca 15 minutter.
Ved siden av serverte jeg fylt pasta til ungene og ris til oss voksene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar