lørdag 3. november 2012

Lavkarbo spagetti

Nå er det lenge siden jeg har lagt ut noen oppskrifter, og det er ikke fordi jeg ikke har testet ut nye ting, emn fordi jeg rett og slett ikke har hatt tid. Og hva er vel bedre å bruke lørdagskvelden på enn å skryte litt av produktiviteten min på kjøkkenet.
Det er ingen av oppskriftene jeg har funnet på helt av meg selv, men jeg har funnet inspirasjon hos andre.


Ingredienser:

4 egg
150 gr filadelfiaost
35 gr fiberhusk











Pisk egg og filadelfia sammen og tilsett fiberhusk. La dette svelle ca 10 minutter, da fiberhusken trenger litt tid for å gjøre røren til en deig.
Legg deigen over på et bakepapir, smør et bakepapir til med oøje og legg dette over deigen med oljen ned. Kjevle eller press deigen ut over hele bakepapiret. (Jeg sliter litt med å få kjevlet deigen så tynn jeg vil ha den, så jeg vurderer å teste ut en litt tørrere deig som jeg kan kjøre gjennom en pastarulle).
Legg deigen på en stekeplate og stek i ovnen på 150 grader i ca 10 minutter.
Rull pastaen sammen og kutt den opp i passe brede bånd.
Dette kan fryses.

2 kommentarer:

  1. Hei :-) Det var en fin oppskrift du hadde. Eg hadde ikkje fiberhusk men brukte psyllium.Ble fast og fin. Men det står ikkje hvor lenge du trekker /koker spagettien.

    SvarSlett
  2. Hei. Denne spagettien skal ikke kokes, jeg har hvertfall aldri gjort det ;-)
    Og den smaker enda bedre hvis du har litt krydder eller urter oppi ;-)

    SvarSlett