tirsdag 30. oktober 2012

Lavkarbobrød

Jeg fant en oppskrift på lavkarbobrød på Budeias lavkarbo som jeg bare måtte prøve. Det er alltid spennende med noe nytt, og det er ikke alle lavkarbobrød som smaker like godt, men det gjorde dette.
Jeg kjøpte feil cottage chees, jeg kjøpte en med sjalottløk og persille, men bestemte meg for å prøve alikevel, og det ble super godt. Ikke hadde jeg kruskakli, som det står i oppskriften at man skal ha, men jeg hadde havrekli jeg erstattet det med.




Ingredienser:
1 beger cottage chess
5 egg
1/2 dl olje

Dette blandes til en jevn masse i f.eks en smooth-chopper. Rør så i resten av ingrediensene.

3 ts bakepulver
3 ts splenda, eller tilsvarende søtning
2 ts salt
t ts fiberhusk (kjøpes på helsekosten)
2 ts johannesbrødkjernemel ( kjøpes på helsekosten)
60 gr kruskalki (jeg brukte havrekli)
4 ss glutenmel (kjøpes på helsekosten)
En liten håndfull linfrø
115 gr nøtter og eller frø

Hell røren/deigen i en brødform av silikon, har du ikke det så bruker du en vanlig brødform MED bakepapir i.
Press ned og glatt godt over overflaten.
Sett brødet i ovnen på 180 grader og la det stå i ca 25 minutter.
Skru så ned varmen til 150 grader og la brødet stå i 40 minutter.
Ta så brødet ut av formen og sett det inn i ovnen igjen på 180 grader i ca 20 minutter










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar